Jak bezpiecznie budować naturalną odporność organizmu?

person Napisany przez: Naturalnie Na Zdrowie Piotr Kowalski list In: Przepisy na zdrowie On: comment Komentarze: 0 favorite Odwiedzin: 574

Warto korzystać z dobrodziejstw produktów pszczelarskich, aby poprawić stan swojego zdrowia, wzmocnić odporność, zregenerować wątrobę, polepszyć apetyt, wpłynąć korzystnie na koncentrację i zdolność uczenia się. Pyłek jest w 100% naturalnym produktem. Warto sięgać po to co jest naturalne i dobre dla naszego zdrowia. Naturalnie Na Zdrowie.

PYŁEK PSZCZELI -   skuteczny sposób na budowanie naturalnej odporności organizmu.

Naturalnie-Na-Zdrowie-Pyłek-Pszczeli

Pyłek pszczeli jest tak jak i miód jest w 100% naturalnym i bardzo odżywczym produktem jaki został stworzony przez naturę. Pszczoły zapylając kwiaty, zbierają z nich nektar a także pyłek kwiatowy i taką właśnie mieszankę transportują do ula, aby magazynować ją plastrach jako zapas pożywienia dla młodych pszczół oraz zapas dla siebie  na czas niedostatku pyłku w przyrodzie. 

JAK POWSTAJE?

Pyłek jest transportowany do ula w kształcie małych kuleczek uformowanych z odrobiną nektaru.
Do uformowania jednej małej kulki , zwanej potocznie obnóżem, niezbędne jest od 500 tysięcy do 5 milionów ziaren pyłku, co oznacza odwiedzenie blisko 1500 kwiatów. Kolor kulki jest uzależniony od rodzaju rośliny, z której pochodzi pyłek kwiatowy. Żółty i złoty kolor pyłku to efekt wizyt pszczół na kwitnących kwiatach rzepaku, słonecznika, mniszka lekarskiego, babki i wierzby. Kolor brązowy – jest efektem zbioru  pyłku z kwiatów czereśni i koniczyny. Zielone kulki pyłku  to efekt odwiedzin kwiatów lipy,  głogu, agrestu, gruszy oraz jarzębiny. Pomarańczowy kolor to znak - dziewanny i mniszka pospolitego.

Zebrany przez owady pyłek kwiatowy jest dla pszczół wartościowym i wysoko odżywczym źródłem łatwo przyswajalnego białka, kwasów organicznych, witamin i minerałów, pozwala uzupełnić zimową dietę, odżywić larwy i wykarmić młode. 

Pyłek-Pszczeli-Naturalnie-Na-Zdrowie

CENNE SKŁADNIKI

Pyłek pszczeli jest naturalnym źródłem substancji aktywnych biologicznie takich jak białka, aminokwasy, węglowodany, lipidy, kwasy tłuszczowe, enzymy, związki fenolowe, biopierwiastki i witaminy .  Wśród witamin dominują związki z grupy B, witamina C i E oraz prowitamina A. W pyłku znajdziemy także 40 różnych pierwiastków pod postacią soli mineralnych, duże ilości magnezu, potasu, łatwo przyswajalnego żelaza oraz cynku , a także mniejsze stężenia pierwiastków śladowych, jak selen, bor, mangam, krzem, srebro, miedź. 

Pyłek zaliczany jest do produktów opóźniających starzenie, jest bowiem cennym źródłem przeciwutleniaczy czyli antyoksydantów, które spowalniają procesy degeneracji komórek.

Pyłek kwiatowy / pszczeli zawiera średnio ok 22,7 % białka, w tym ok 10% aminokwasów egzogennych (czyli takich których człowiek sam nie może wytworzyć), 

 Pyłek-Pszczeli-do-picia-Naturalnie-Na-Zdrowie

By w pełni skorzystać ze zdrowotnych właściwości pyłku należy go stosować regularnie, najlepiej sprawdzi się  łyżka pyłku rozpuszczona w szklance letniej, przegotowanej wody, pozostawiona na noc, chodzi o to, by cenne mikroskładniki dobrze rozpuściły się w roztworze. Taką miksturę wypijamy na czczo przed śniadaniem. 

W JAKI SPOSÓB DZIAŁA PYŁEK PSZCZELI?

Pobudzanie odporności immunologicznej. Badania kliniczne wykazują, że spożywanie pyłku kwiatowego wyraźnie podwyższa aktywność układu immunologicznego. Badanie oceniające wpływ przyjmowania pyłku były przeprowadzone na grupie alpinistów i wykazały wyraźny wzrost form krwinek białych. Wzrost liczby eozynofili, limfocytów i monocytów nastąpił po 2 tygodniowym podawaniu 35 gram pyłku dziennie. Po zakończeniu doświadczenia poziom limfocytów u alpinistów był o 55% wyższy, eozynofili blisko dwa razy wyższy, także monocytów dwukrotnie wyższy niż przed doświadczeniem.

Podwyższenie sprawności psychicznej. Badania ankietowe przeprowadzone zostały z udziałem 225 ochotników w wieku od 18 -92 lat, którzy przez kilka tygodni przyjmowali od 3 do 30 g pyłku kwiatowego dziennie w postaci granulek, tabletek, obnóża pyłkowego. Wyniki wskazują, że przyjmowanie pyłku przez okres dłuższy niż dwa tygodnie powoduje:

-łatwiejsze zasypianie,
-większą zdolność koncentracji czyli lepsze uczenie się,
-lepsze zapamiętywanie krótko i długoterminowe,
-mniejsze odczuwanie bólu migrenowego

Przewlekłe zapalenie wątroby - przyjmowanie pyłku w ilości 30 gram dziennie -podzielonego na 3 porcje, 30 minut przed posiłkiem może wpłynąć korzystnie na regenerację i funkcjonowanie wątroby. 

Niedowaga i brak łaknienia - średnio trzy miesięczna kuracja przyjmowania pyłku w małych ilościach tj. 1,5 g dziennie korzystnie wpływa na wzrost masy ciała u osób ze stwierdzoną niedowagą i brakiem łaknienia. 

 NA CO JESZCZE DZIAŁA PYŁEK PSZCZELI?

- buduje odporność organizmu, szczególnie polecany do stosowania w okresie jesienno-zimowym

- zalecany przy stanach przemęczenia

- wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu krwionośnego

- obniża poziom złego cholesterolu

-poprawia stan skóry, włosów i paznokci

Pyłek pszczeli może wywoływać uczulenie, dlatego należy wprowadzać go do diety stopniowo, bacznie obserwując reakcję organizmu.

Zalecana dawka pyłku dziennie to w zależności od wieku i celu przyjmowania od 1 do 60 gram dziennie. Lepsza wchłanialność produktu jest kiedy rozpuścimy go w letniej wodzie (do 35 C). Zaleca się podzielenie dziennej dawki na 3 części i przyjmowanie każdej na 30 minut przed jedzeniem. Przeciętny okres suplementacji wynosi od 2 do 4 tygodni i terapię można powtórzyć dwu lub trzykrotnie w ciągu roku.

Zalecana dzienna dawka:
-dzieci od 1-3 roku  - ½ łyżeczki tj. ok 3g,
-dzieci od 3-10 roku -1-2 łyżeczki tj ok. 6-12 g,
-dzieci od 10 -14 roku -2-3 łyżeczki 10-15 gram,
-dorośli 2-3 łyżki stołowe tj od 20 do 40g  

Przeciwwskazania : alergia na produkty pszczelarskie. 

Pyłek można dodawać do potraw na zimno.

Pyłek-Pszczeli-Kwiatowy-do-potraw

PRZEPIS NA NEKTAR ZDROWIA DLA OSOBY DOROSŁEJ

Wieczorem łyżkę pyłku zalej letnią wodą, dodaj łyżeczkę miodu. Zamieszaj.  Rano przygotuj drugą szklankę, gdzie dodaj 2-3 łyżki stołowe siemia lnianego, 1 łyżkę nasion Chia - zalej gorącą wodą ok 90 C , zamieszaj i poczekaj aż ziarenka wytworzą śluzy. Można na świeżo zmielić ziarna przed zalaniem. Jak mieszanka lnu wystygnie dodajemy ją do szklanki z naszym pyłkiem. Zakrapiamy miksturę cytryną i mieszamy. Mieszamy ponownie i pijemy na czczo. Kurację warto stosować przez co najmniej 3 tygodnie. 

Zalecamy używanie miodu od pszczelarza lub ze sklepu ze zdrową żywnością.

Naturalnie na zdrowie ma w swojej ofercie podstawowe rodzaje miodów wytwarzanych z sercem, starannością i pełnym zaangażowaniem. 

Nasze produkty są tutaj. (Proszę kliknąć aby przejść do oferty)

Prezentowany materiał ma charakter wyłącznie edukacyjny i informacyjny. Nie stanowi podstawy leczenia czy podejmowania samodzielnych działań leczniczych. Autor nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody będące skutkiem nieodpowiedniego wykorzystania treści, jak również nie daje gwarancji skuteczności i przydatności. Każdy użytkownik, który podejmie jakiekolwiek działania na podstawie prezentowanych materiałów, działa na własną odpowiedzialność. 

 

Komentarze

Nie ma żadnych komentarzy do tego postu

Zostaw swój komentarz

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota January February March April May June July August September October November December

New Account Register

Already have an account?
Log in instead Lub Reset password